FocusCura introduceert nieuwe generatie medicatiebegeleiding

4 juli 2019

In Nederland belanden ieder jaar 50.000 mensen in het ziekenhuis door verkeerd medicijngebruik, blijkt uit informatie van de Rijksoverheid. Circa 1.000 mensen komen jaarlijks zelfs te overlijden door verkeerd medicijngebruik. Incidenten met medicatie komen vooral voor bij kwetsbare ouderen die meerdere medicijnen gebruiken, een groep die de komende jaren alleen maar groter wordt. FocusCura introduceert cMed Plus, de nieuwe generatie medicatiebegeleiding met een slimme medicijndispenser. Hiermee kunnen incidenten met verkeerd medicijngebruik drastisch worden verminderd.

De juiste medicatie op het juiste moment

De nieuwe, slimme medicijndispenser is voorzien van een groot en helder touchscreen, gezichtsherkenning en geeft duidelijke geluids- én lichtsignalen wanneer het tijd is voor een nieuwe dosis. De cliënt drukt vervolgens op de knop en de juiste medicijnen worden uitgegeven. Met de ingebouwde camera op de dispenser kan de cliënt zelfs via een videoverbinding contact hebben met de zorgverlener of een medisch service center.

“We hebben een lang en zorgvuldig traject doorlopen om de beste oplossing te selecteren en te contracteren. We zijn enorm blij dat de klant nog dit jaar de voordelen van deze oplossing gaat ervaren,” vertelt Raoul Zaal, CEO van FocusCura. “Op dit moment zijn we hard aan het werk om cMed Plus gereed te maken voor de Europese markt en dat proces verloopt voorspoedig. Een mooi moment om de markt te informeren.”

Ontzorgen van zowel cliënt als zorgverlener

cMed Plus helpt cliënten zelfstandig en veilig de juiste medicatie op het juiste moment in te nemen. Zo worden fouten in medicatiegebruik voorkomen en wordt de therapietrouw vergroot. Met cMed Plus worden cliënten én zorgverleners ontzorgd. Cliënten krijgen hun vrijheid en zelfstandigheid terug, en zorgverleners hoeven niet meer meerdere keren per dag langs te komen om medicijnen te verstrekken. Via een app wordt de (mantel)zorgverlener betrokken.

Full-service dienstverlening

Ontzorging is bij FocusCura écht ontzorging. FocusCura zorgt, waar gewenst, voor de installatie, het onderhoud én actieve probleemoplossing van de nieuwe medicijndispenser. Alle meldingen komen direct bij de serviceafdeling terecht waar deskundige medewerkers en slimme software zorgen voor een snelle afhandeling. Doordat de dispenser continu wordt gemonitord, is hulp dus altijd dichtbij.

Ik wil meer informatie over cMed Plus