FocusCura kiest voor sleutelkluisje mét Nederlands SKG-keurmerk

14 augustus 2018

Zorginnovatiebedrijf FocusCura reageert met nieuw sleutelkluisje op een lang gekoesterde wens van veel zorgorganisaties. De sleutelkluis van Puck Keysafes, fabrikant van SKG-gekeurde sleutelkluizen voor de thuiszorg, is nu onderdeel van de cKey-productlijn. “We zijn blij met deze keuze en onze klanten ook, want we zien direct een stijging in de aanvragen”, aldus René Strijbosch van FocusCura.

Langer zelfstandig thuis

FocusCura helpt mensen langer zelfstandig te blijven door het ontwikkelen van zorginnovaties. Een steeds terugkerende thema is het veilig binnenlaten van zorgverleners en mantelzorgers in de woning van de cliënt. Strijbosch: “Wanneer cliënten slecht ter been zijn, is het belangrijk dat je als zorgverlener toch de woning binnen kan. Zeker bij een noodgeval. De SKG** gecertificeerde sleutelkluis van Puck is een ontzettend mooie aanvulling voor veilige woningtoegang”.

Eerste SKG-gekeurde codekluis

Dit is hét antwoord op onveilige sleutelkluisjes in de thuiszorg Puck is het eerste cijfercode sleutelkluisje dat een SKG-keurmerk heeft behaald. De cliënt kiest hiermee voor een veilig en gekeurd codekluisje die eenvoudig en overal toepasbaar is. “Dit is hét antwoord op onveilige sleutelkluisjes in de thuiszorg,” zegt Strijbosch.

Hoge eisen veilige sleutelkluis

FocusCura toonde al vanaf het begin interesse in de ontwikkelingen rondom dit veilige sleutelkluisje. Toch heeft het nog anderhalf jaar geduurd voordat FocusCura de Puck als keuze heeft toegevoegd voor cliënten.

“Het toont hoe kritisch FocusCura nieuwe producten beoordeelt. Als marktleider stelt FocusCura terecht hele hoge eisen en test producten uitvoerig voordat zij hun naam eraan verbinden”, vertelt René de Beer, oprichter van Puck Keysafes: “Wij zien deze samenwerking dus ook als een helder signaal naar de markt: Puck is de veilige oplossing voor toegang van zorgwoningen.”

Puck is per direct leverbaar bij FocusCura onder de naam cKey Pin Plus waar het veelal in combinatie met personenalarmering wordt afgenomen. De sleutelkluis is er voor een vast bedrag per maand en wordt professioneel thuis geïnstalleerd.

Lees meer over cKey Pin Plus